HANDELSBETINGELSER
Når du har afgivet en ordre på carre.dk, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Carre.dk
En juridisk bindende aftale mellem dig og carre.dk er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er carre.dk berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.
PRISER
Priserne på carre.dk er oplyst inklusiv 25% dansk moms og afgifter. Priserne på carre.dk er ved levering i EU-lande inklusiv 25% moms og afgifter. Kunder bosat udenfor EU, på Grønland og Færøerne skal ikke betale dansk moms og carre.dk vil ved gennemførelsen af bestilling og betaling trække 20% af prisen. carre.dk er ikke ansvarlig for eventuelle lokale told og afgifter på vores varer.
Ved udsalg eller nedsatte varer, kan det forekomme at det kun er den aktuelle størrelse, længde, bredde eller farve, der er nedsat og ønsker man efterfølgende at ombytte varen, så vil det være prisen på den pågældende nye størrelse, længde, bredde eller farve, der vil være gældende.
BETALING
Vi accepterer betaling med Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB, American Express. Alle betalinger foregår gennem Nets.
Først når din ordre er blevet behandlet og afsendt, vil din betaling blive trukket på din valgte betalingstjeneste. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt.
For at beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau, kan vi gennemføre vertifikationscheck. Vertifikationschecket kan omfatte de data du sender, når du afgiver din ordre.
Ved betaling med internationale betalingskort, såsom Visa/Dankort, Eurocard, Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro m.fl., reserveres beløbet på din konto, indtil betalingen hæves. Der reserveres ikke et beløb på Dankort. Reservationen hæves, hvis du fortryder dit køb, inden varen er afsendt. Carre.dk hæver først beløbet på din konto, når vi sender varerne. carre.dk kan aldrig trække et større beløb end det, du har godkendt ved købet, men vi kan godt trække et mindre beløb. Er der ikke dækning på kortet når vi har dine varer klar til afsendelse og dermed trækker betalingen, så vil varerne blive stoppet hos transportøren og returneret. Vores kundeservice vil kontakte dig, for at finde løsningen på problemet.
Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
BESTILLING
Online-shoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. En bestilling som er afgivet på offentlige fri- eller helligdage, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Varer bestilles ved at trykke på knappen ”køb” ved produktbeskrivelsen. Tryk ”Gå til indkøbskurv” for at se listen over de varer, du har udvalgt.
De varer, der er lagt i indkøbskurven, er ikke bestilt, før du har trykket ”til kassen” og dine betalingsoplysninger er indtastet og godkendt af Nets.
Du skal ved købet acceptere Carrés handelsbetingelser. Du opfordres til at læse betingelser grundigt igennem. Efter afgivet ordre vil du modtage en automatisk ordrebekræftelse på mail.
Vi forbeholder os retten til at annullerer ordren, hvis det ikke er muligt at levere den bestilte vare. Vi underretter dig, hvis dette er tilfældet og returnerer den foretagne betaling.
Vi forbeholder os retten til at rette eventuelle fejl, unøjagtigheder eller udeladelser, samt at ændre eller opdatere informationerne til enhver tid uden forudgående varsel. I tilfælde af en prissætningsfejl på en vare du har bestilt, vil vi naturligvis underrette dig og afvente din godkendelse af den korrigerede pris, inden vi lader handlen gå igennem.
FRAGT OG LEVERING
Vi bestræber os altid på hurtig levering. Den forventede leveringstid i Danmark er mellem 1-3 hverdage. Længere leveringstid kan forekomme i forbindelse med Black Friday, udsalg og højtider såsom jul.
Når din ordre er afsendt, vil du modtage en bekræftelse på mail med pakkens tracking nummer. Du kan spore pakken via www.gls.dk eller via linket til GLS (track and trace) der ligeledes fremgår af mailen.
Alle forsendelser i Danmark sendes som pakkepost med GLS med leveringstiden post 1-3 hverdage. *
Levering i Danmark koster 39 DKK til GLS pakkeshop og 49 DKK med GLS hjemmelevering. Gratis fragt til pakkeshop ved køb over DKK 499.
Kontakt venligst kundeservice for mere information om levering til udlandet.
Varen vil blive leveret på den leveringsadresse, der angives ved bestillingen.
GLS
Levering sker mandag til fredag via GLS, som privat pakke med omdeling. Der skal kvitteres for pakken ved modtagelsen. Dette behøver ikke nødvendigvis være dig, der kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. familiemedlem, en ven, en receptionist) kan således også kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig. Er der ingen til stede på leveringsadressen, når pakkebuddet kommer, lægges en advisering om, at pakken kan hentes den efterfølgende dag på et angivet udleveringssted.
Forsendelsen vil typisk blive opbevaret i op til 14 dage før pakken returneres til os, som ikke leveret. Husk, at du via det tilsendte trackingnummer du modtager ved pakkens afsendelse, kan følge forsendelsens forløb.
Hvis varen er synligt beskadiget under forsendelsen, er det vigtigt at du afviser pakken ved modtagelse.
LOCAL PICKUP
Når du vælger Local Pickup under leveringsmuligheder, kan du gratis afhente dit onlinekøb i din nærmeste Carré Brand Store.
Når du har købt og betalt for din vare, får du en e-mail, når din ordre er klar til afhentning i din valgte Carré butik. Når du har modtaget denne e-mail, kan du inden for butikkens åbningstider hente din pakke inden for 7 dage (eksklusiv. søndage, hvor butikkerne har lukket). Du kan finde din lokale Carré og se deres åbningstider her.
Når du har afhentet din ordre hos Carré, får du sendt en beskæftigelse på dit køb til den email, du har anvendt til købet.
Din returret for local pickup ordrer er den samme, som du har ved køb i Carré Brand Stores såvel som online ordrer.
BYTTE- OG FORTRYDELSESRET
Carré ønsker glade og tilfredse kunder og kan kun opfordre dig til at kontakte kundeservice på mail carre@carre.dk eller telefon 33 15 18 88, hvis du oplever problemer med de varer, du har købt.
Carré yder 14 dages fuld returret på alle varer købt online gældende fra den dag du modtager varerne.
GAVER
Varer købt fra d. 21-11-2024 kan byttes t.o.m. d. 11. januar 2024. Husk kvittering eller ordrenummer, hvis du har købt online.
Hvordan gør jeg?
Ønsker du at returnere, skal du blot udfylde den returseddel der fulgte med dit smykke og returnere varen sammen med fakturaen til Carré Jewellery senest 14 dage efter leveringsdatoen.
Når du returnerer noget købt hos carre.dk bedes du altid returnere den originale æsken, varemærke tags, certifikater og garantibeviser med. Det er vigtigt for værdien af vores varer, at alt som modtaget i forsendelsen kommer med retur i samme stand, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen. Vi indsætter pengene på det betalingskort, der er benyttet ved købet, når vi har modtaget og tjekket varen.
Bruger du Mastercard som betaling, skal du være opmærksom på at selvom du fortryder, så kan pengene være spæret på din konto i op til 30 dage. Er du i tvivl, så kontakt gerne vores kundeservice på e-mail: carre@carre.dk eller på telefon: 33151888
Hvis du har taget varen i brug, ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens størrelse og egenskab, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.
Hvad med fragten?
Du står selv for udgiften og ansvaret for returneringen. Som kunde hæfter du selv for fragtomkostningerne og risikoen fra dit hjem til Carré.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Send gerne pakken tilbage i den samme indpakning, som du modtog den i. Anvend gerne bobleplast for at undgå at smykkerne bliver knust eller beskadiget under fragten. Carré har retten til at afvise returnerede varer, der er beskadiget under fragt. Har pakken været forsvarligt pakket ind, kontakt da gerne den forsendelsesudbyder du har anvendt for at oprette en klage med dem.
Vi anbefaler dig, at du sender dine varer retur på en måde, hvor du får en kvittering for, at vi har modtaget din pakke. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
FORTRYDELSESRET OG RETURNERING
Når du handler hos carre.dk har du 14 dages returret fra du har modtaget varen. Varen skal returneres i samme stand, og helst i samme originale emballage, som ved modtagelsen. Det er dog ikke et krav at du returnerer varen i den originale emballage. Fakturaen skal vedlægges. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes dine omkostninger til din konto indenfor få dage. Vi modtager ikke varer der sendes retur pr. efterkrav.
Forlænget returret på gaver: Hvis du skal bruge en gave, men først skal give den på en senere dato, er det muligt at forlænge returretten. Notér i kommentarfeltet, ved check out hvilken dato gaven skal gives. Vi sørger for, at gaven vil kunne byttes i 14 dage fra den angivne dato.
Glemte du dette trin under check out? Senest 14 dage efter dit køb, kan du sende en e-mail til carre@carre.dk, med dit fakturanummer og den dato du skal give gaven på. Så modtager du en bekræftelse på datoforlængelsen pr. e-mail. Bemærk, at byttefristen på udsalgssmykker ikke kan forlænges
Carré smykker er altid pakket ind i en fin smykkeæske. Angiver du, at smykket er til gave medfølger også en gavepose og til-og-fra-kort.
Ved returnering beder vi dig sende din pakke til følgende adresse:
Carré Jewellery
Læderstræde 18,
1201 København K
Hvis ovenstående ikke er opfyldt, forbeholder Carré sig retten til at sende varerne retur til køber.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Bundles
Smykkesæt eller bundles fra Carré kan godt byttes, men her skal hele sættes byttes. Det er ikke muligt at bytte en enkelt del af et sæt, og derved få penge eller tilgodebevis retur.
Gratis gave betinget af køb
Det kan forekomme at vi laver kampagner hvor du kan modtage en gave betinget af et minimumskøb. Ønsker du at returnere noget fra din ordre således at beløbet kommer under minimumsbeløbet der har været kravet for at modtage gaven, så skal gaven også sendes retur. Hvis ikke gaven bliver sendt retur forbeholder vi retten til at fratrække gavens værdi fra det skyldige returbeløb.
Tilbud om bytte & returnering i vores butikker
Du kan returnere eller bytte varer købt online gratis i en af vores to Carré brand butikker inden for byttefristen på 14 dage efter modtagelse af varen.
Når vi har behandlet din returnering, overfører vi beløbet tilbage på det kort, der blev brugt ved købet. Der kan gå op til 14 dage før du modtager beløbet retur. Vi kan IKKE foretage tilbagebetalingen for dit online køb direkte i butikken.
Find din Carré butik her:
Carré Jewellery, Læderstræde 18, 1201 København K
REKLAMATION
Når du handler på www.carre.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du returnerer varen, bedes du angive hvori fejlen består samt købstidspunkt, dokumenteret med kvittering. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse ovenfor.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Vi anbefaler dig at du sender dine varer retur på en måde, hvor du får en kvittering for, at vi har modtaget din pakke.
Vi beder dig returnere til følgende adresse:
Carré Jewellery
Læderstræde 18,
1201 København K
FORBEHOLD
Carré tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, samt forsinkelser, som Carré ikke kan kontrollere.
OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER
Hvis du vil klage over en vare købt hos os, hvor du mener vi ikke har handlet korrekt, kan du indgive en klage til:
Center for Klageløsning i Konkurrence - og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mailadresse carre@carre.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
PERSONDATAPOLITIK
Hvem er ansvarlig for dine personoplysninger?
Denne politik om behandling af personoplysninger (persondatapolitik) beskriver, hvorledes Carré Jewelley indsamler og behandler oplysninger om dig. Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi indsamler via Carré Jewellerys hjemmesider www.carre.dk & www.carrejewellery.com. Carré Jewellery er dataansvarlig for dine personoplysninger. Al henvendelse til Carré Jewellery skal ske via kontaktoplysningerne anført nederst på denne side, under pkt. 7.
- Hvilke personoplysninger indsamler carre.dk & carrejewellery.com om dig, med hvilke formål og hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
2.1 Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af hjemmesiden, fx. om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på hjemmesiden, din IP-adresse, herunder din netværkslokation og informationer om din computer.
Formålet er at optimere brugeroplevelsen og hjemmesidens funktion, samt foretage målrettet markedsføring, herunder retargeting via Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendige for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre hjemmesiden samt vise dig relevante tilbud.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU persondataforordningens art 6, stk. 1, litraf.
2.2 Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på vores hjemmeside, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver, herunder fornavn, efternavn, tlf. nr, e-mailadresse, adresse, betalingsmåde, evt. ordrekommentar, oplysninger om hvilke produkter du har købt og eventuelt har returneret, hvilken betalingsmetode du har valgt, leveringsønsker, samt oplysning om den IP-adresse, hvorfra bestillingen er foretaget.
Formålet er, at vi kan levere de produkter, du har bestilt og opfylde vores aftale med dig, herunder for at kunne administrere dine rettigheder til at returnere og evt. reklamere, over en købt vare(r). Oplysninger om dine køb, behandler vi også for at overholde lovkrav, herunder til bogføring og regnskab. Ved køb indsamles IP-adressen med det formål at forhindre svindel på vores hjemmeside.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f.
2.3 Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysninger om dit navn og e-mail adresse.
Formålet er at varetage vores interesse i at kunne levere nyhedsbreve til dig, med særlige fordele og til direkte markedsføring via mail, hvor vi kan informere dig om vores produkter, begivenheder, nye varer og invitationer. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, giver du her dit særskilte samtykke til, at vi må sende dig direkte mails.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litraf.
2.4 Når du opretter en bruger-profil på vores hjemmeside, bliver du bedt om at oplyse navn, e-mail adresse og kodeord. Vi sammenholder disse oplysninger med andre oplysninger vi har om dig, herunder oplysninger om, hvad du har købt, tidligere købshistorik. Dit kodeord er privat, og ikke noget vi lagrer eller kan se, da et oprettede kodeord er personligt, og derfor anonymiseret og beskyttet.
Formålet er at give vores kunder en automatisk kundeservice og brugervenlighed på vores hjemmeside, hvor der er mulighed for at se ordrehistorik og tidligere køb, og automatisering af udfyldelse ved check-out på navn og adresse.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningsens art 6, stk. 1, litra b og f. Du vil ved tilmeldingen blive bedt om at give et særskilt samtykke til at du accepterer at vi lagrer disse oplysninger om dig, med formålet som er beskrevet.
- Hvem giver vi dine personoplysninger videre til?
Oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leveringsønsker videregives til vores valgte leverandører, herunder PostNord og Bring, eller en transportør, der forestår leveringen af de købte varer til dig. Disse personoplysninger videregives, for opfyldelse af kontrakt (forordningens art. 6, stk. 1, b), dvs. for at vi kan levere den ønskede vare(r) til dig.
Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysninger på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift og forbedringer af vores hjemmeside, logistik, udsendelse af nyhedsbreve, samt målrettet markedsføring, herunder til retargeting. Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlige for. Databehandlere må ikke anvende dataene til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.
Tre af disse databehandlere, Google Analytics v/Google INC, Klaviyo og Facebook, er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU Kommissionens ''Standard Contractual Clauses'' (SCC). En kopi af certificeringen af disse tre databehandlere kan findes her:
- Cookies og sporingsvørktøjer
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdige af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se en vejledning her) og undlade videre brug af vores website.
carre.dk og herunder eksterne samarejdspartnere (f.eks annoncører) anvender cookies og sporingsværktøjer, som er indsamlet ved besøg på vores hjemmeside. Cookies er en lille tekstil, som gemmes på din computer, mobil el. andet tilsvarende, med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies indeholder ikke skadelig kode som f.eks. virus.
Hvorfor benytter vi sporingsværktøjer?
Vi bruger sporingsværktøjer for at kunne give vores besøgende på vores hjemmeside den bedste service. Vi anvender bl.a vores sporingsværktøjer til at spore nye besøgende på vores platforme, til at genkende din browser som en tidligere besøgende, så vi kan gemme og huske eventuelle præferencer, der kan være blevet indstillet, mens du har besøget vores hjemmeside tidligere, at gemme dit brugernavn og adgangskode på din brugerkonto. Derudover bruger vi også sporingsværktøjer til at arbejde med online reklameselskaber for at vise målrettede reklame på vores egne platforme og tredjeparts-platforme (f.eks. instagram og facebook), som du besøger. Denne målretning kan være baseret på dine aktiviseret eller adfærd på vores platforme eller tredjeparts-platforme.
- Hvad er dine rettigheder?
Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi, som dataansvarlig, oplyse dig om dine rettigheder.
Indsigtsretten
Du er til enhver tid berettiget til skriftlig at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysninger stammer.
Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning. Du kan blive bedt om at dokumentere, at du er den, du giver dig ud for at være.
Retten til berigtigelse
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret.
Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din profiloprettelse på vores hjemmeside, har du selv mulighed for at korrigere via log-in til din brugerprofil.
Retten til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, fx hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendige, fx for at vi kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.
Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
Retten til dataportabilitet
Du har i visse tilfælde ret til at få personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbar format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig.
Retten til indsigelse
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring.
Du har endvidere til enhver tid ret til af grunde, der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod den behandling af dine personoplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime interesser jft. pkt. 2.1 og 2.3.
Retten til at tilbagekalde samtykke
Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger, herunder til den profilering, der foretages af dig som medlem i kundeklubben. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, bedes du kontakte os på carre@carre.dk.
Retten til at klage
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, over vores behandling af dine personoplysninger. Klager kan blandt andet indgives på mail til dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00.
- Hvor langtid opbevarer vi dine personoplysninger?
Personoplysninger som er indsamlet i forbindelse med køb du har gennemført på vores hjemmeside jfr. pkt. 2, vil automatisk blive slettet efter 2,5 år efter du har foretaget dit køb, denne slags persondata gemmes i 2,5 år for at vi kan opfylde reklamationsretten. Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring, fx hvis det er nødvendigt for et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår for at opfylde bogføringslovens krav.
Oplysninger indsamlet i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev slettes, når dit samtykke til nyhedsbrevet trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne.
Alle oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med din oprettelse af vores brugerprofil, slettes af carre.dk efter anmodning af dig. Såfremt en bruger slettes, foretages automatisk anonymisering af brugerens ordrer efter 2,5 år i forbindelse med at vi kan opfylde reklamationsretten, dog uden tilknytning til den tidligere oprettet brugerprofil.
Såfremt du ønsker at slette din brugerprofil på vores hjemmeside, bedes du kontakte os på carre@carre.dk , hvor vi herefter vil slette alt din persondata oplyst ved oprettelse af brugerprofil på vores hjemmeside, og samtykket vil her være ophævet.
- Sikkerheden af dine personoplysninger
Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.
- Kontaktoplysninger
Carré Jewellery er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via hjemmesiden.
Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik, eller ønsker at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder beskrevet i pkt. 4, kan du kontakte:
Carré Jewellery, Læderstræde 18, 1201 København K, Danmark
carre@carre.dk
- Ændringer i persondatapolitikken
Såfremt vi foretager ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive orienteret om dette ved dit næste besøg på hjemmesiden.
Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev eller oprettet en brugerprofil på vores hjemmeside, vil du blive orienteret om ændringerne i politikken ved udsendelse af information til din registrerede e-mailadresse. Såfremt du ikke kan acceptere den ændrede politik, har du ikke mulighed for at fortsætte brugen af vores hjemmeside, og din personoplysninger kan blive slettet.
Vi samarbejder med Microsoft Clarity og Microsoft Advertising for at indfange hvordan du bruger og interagerer med vores hjemmeside gennem adfærdsmæssige metrics, heatmaps og session replay for at forbedre og markedsføre vores produkter. Website bruger-data er indfanget ved brug af første- og tredjeparts cookies og andre tracking teknologier for at bestemme populariteten af produkter, services og online aktiviteter. Ud over dette, anvender vi disse informationer for at optimere hjemmesiden, for at fange svindel og øge sikkerheden på vores website samt for markedsføring. For mere information omkring hvordan Microsoft indsamler og anvender din data, kan du besøge Microsoft Privacy Statement.